Contact informatie
Hulp en ondersteuning
Heb je vragen over het magazine programma, de status van een bestelling of over het bestelproces? Mail voor de snelst mogelijke reactie naar helpdesk@ladyglossy.nl of stel jouw vraag via het onderstaande contact formulier.
Prijs opvragen?
De prijs tot 250 magazines, is eenvoudig te berekenen via de prijzen pagina. Wil je graag de prijs weten voor een grotere oplage? Vraag een offerte aan
Overige informatie
KVK: 50738267
BTW: NL002216849B71
Veelgestelde vragen
1. Levertijd?
Elke werkdag om 14:00 uur gaat de productie van start. Afhankelijk van de gekozen uitvoering, is de verzending 1 of 2 werkdagen daarna. Ben je benieuwd wanneer je jouw magazine(s) zult ontvangen? Of ben je benieuwd wanneer je het beste kunt bestellen? Bereken de leverdatum.
Spoedlevering mogelijk?
Helaas is het niet mogelijk om een magazine met spoed te bestellen. Alle magazines gaan tegelijk in productie en zullen gelijktijdig klaar zijn. Het is niet mogelijk om een magazine versneld te produceren.
2. Kwaliteit van afbeeldingen laag?
Foto’s worden onscherp weergegeven
Afbeeldingen en PDF documenten zien er in het programma soms onscherp uit. De resolutie van de documenten word verlaagd om het programma zo snel en soepel mogelijk te laten functioneren. Bij het printen van het magazine zullen de origineel geuploadde documenten worden gebruikt.
Melding over een lage resolutie
Op je scherm lijkt de afbeelding soms prima in orde, maar in het gedrukte exemplaar zou dit kunnen tegenvallen. Daarom geeft het magazine programma een melding wanneer de kwaliteit van een afbeelding niet optimaal is.
Ons advies is om afbeelding te plaatsen op minimaal 150 pixels per inch (150 DPI). Als het aantal DPI minder is dan 150, dan krijg je hierover een melding bij de afbeelding. 100 DPI is vaak nog prima, maar weet wel dat de afbeelding minder scherp word geprint dan andere afbeeldingen. Hoe hoger het aantal DPI, des te hoger de kwaliteit.
Om de kwaliteit van een foto te optimaliseren zou je het fotokader kunnen verkleinen, of zou je de uitsnede kunnen vergroten. Het is slechts een waarschuwing. Soms valt het erg mee en is er aan de kwaliteit van het gedrukte exemplaar niet veel op te merken.
3. Waarschuwing 'Controleer tekst via Bekijken'
De tekst past waarschijnlijk niet volledig binnen het kader. Hierdoor worden er mogelijk delen van de tekst niet geprint in het magazine. Klik op “Controleren” om een voorbeeld bestand te downloaden van het magazine. Hier kun je het magazine als een grotere weergave bekijken en controleren of alle teksten zichtbaar zijn.
Vallen er delen van de tekst weg? Sleep het kader hoger en/of breder zodat de volledige tekst binnen het kader kan worden weergegeven.
Zie je alsnog de melding staan? Verwijder de witregels (lege regels) onderaan de tekst. Deze regels worden ook gezien als “Tekst dat niet geprint kan worden”.
4. Tekst vanuit een Word- of PDF document in het magazine plaatsen
Heb je Word of PDF documenten ontvangen? Dan kun je de inhoud hiervan op 2 manieren in het programma verwerken.
Optie 1: Kopieer de tekst vanuit Word, of vanuit het PDF document. Vervolgens kun je deze in het programma plakken door dubbel te klikken op een tekstkader naar keuze. Het plakken kan d.m.v. de toetscombinatie “Ctrl + V”.
Optie 2: PDF documenten kunnen als ‘foto’ worden geupload in het programma. Als het om een Word document gaat, open deze dan, en sla het document op als PDF. Het PDF document kan vervolgens worden geupload, en worden geplaatst op een achtergrond, of in een fotokader naar keuze.
Voordeel van optie 1: door teksten te kopiëren en te plakken, heb je zelf nog de volledige controle over de uitstraling van het magazine. Je kan alle teksten hetzelfde lettertype geven, waardoor alle pagina’s op elkaar zullen aansluiten.
Voordeel van optie 2: de stijl van het document blijft behouden door het document als een PDF in het programma te plaatsen. Ook afbeeldingen worden kant-en-klaar overgenomen. Dit is meestal ook sneller.
5. Afbeelding roteren
Verschijnt een afbeelding geroteerd in het programma, en wil je deze 90 graden bijdraaien?
Open de foto op de computer, in een programma als PhotoViewer van Windows, of Voorvertoning op Mac. Met deze programma’s is het mogelijk om de foto per 90 graden te draaien. Daarna kun je de foto opslaan, en opnieuw uploaden in het programma.
Wil je de foto een beetje scheef zetten?
Klik op het 4e tabje/icoontje in de linker kolom van het online programma. Daaronder verschijnt de optie “Roteren”, zodra je een element aanklikt. Daarna kun je de afbeelding een aantal graden roteren.
6. Hoe kan ik opslaan?
Hoe kan ik opslaan?
Het opslaan gebeurd telkens, wanneer je naar een andere pagina navigeert. Je ziet dan een rond-draaiend laadbalkje op de pagina die wordt opgeslagen.
Maak alleen wél een account aan, of log in met een al bestaand account om het project veilig te stellen. Zolang je dit niet hebt gedaan, is het project opgeslagen door middel van een cookie. Het project zal dan niet meer bereikbaar zijn wanneer je je cookies hebt verwijderd. Log daarom in, of maak een account aan, om te voorkomen dat het project verloren gaat.
7. De pagina wordt niet opgeslagen?
De pagina wordt niet opgeslagen?
Soms wordt een pagina niet opgeslagen. Dat kan door één van de onderste redenen voorkomen:
- Er is een tekst geplaatst met emoticons (
). Helaas kan het programma deze niet verwerken.
- Er staan heel veel kleine foto’s op de pagina. Als er meer dan 50 foto’s zijn geplaatst, dan kan dit een probleem geven.
De oplossing: verwijder de emoticons uit de tekst, of beperk het aantal foto’s, zodat de pagina toch opgeslagen kan worden.
8. Programma loopt vast of functionaliteiten werken niet
Soms treed er een fout op in het programma. Het programma is getest in verschillende browsers, maar soms werken sommige functionaliteiten niet in bepaalde browsers of in een bepaalde versie van die browser.
Treed er een probleem op?
- Ververs je browser (F5 op Windows)
- Controleer of je browser up-to-date is, en zo niet, update je browser, of
- Installeer een andere browser en probeer of het daarin wel werkt (denk aan Google Chrome, Mozilla Firefox, etc.).
Mocht dit het probleem niet oplossen, neem contact met ons op en dan helpen we je z.s.m.
9. Snelheid van het programma niet optimaal?
Op sommige momenten kan het op de server wat drukker zijn dan gewoonlijk. Ook kan het zijn dat er storing is bij jouw- of onze internet provider. Probeer het in dat geval later nog eens. Vaak lost dit probleem zichzelf binnen 5 minuten op.
Is het daarna nog niet opgelost? Ververs je internet browser, of start deze opnieuw op. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact met ons op. Dan controleren wij of er een storing is dat moet worden verholpen.
10. Uitvoering van het magazine veranderen
In het online programma zie je aan de linker zijde een paneel, met bovenaan 4 iconen/tabjes. Klik op het 2e tabje om project instellingen te kunnen veranderen. Onder “Mijn project” is een selectie mogelijkheid om de uitvoering van het magazine te kunnen veranderen.
11. Pagina's toevoegen of verwijderen
In de rechter kolom zie je alle pagina’s. Klik met je rechter muisknop op een pagina en kies voor “Verwijderen” om de pagina’s uit het bestand te verwijderen. Nieuwe pagina’s toevoegen kan d.m.v. de knop “Toevoegen” rechts onderin het programma.
Een geniet magazine kun je uitbreiden per 4 pagina’s en een gelijmd magazine per 2 pagina’s.
12. Ik heb al besteld, kan ik nog iets veranderen of toevoegen?
Heb je de bestelling al geplaatst, maar wil je toch nog iets toevoegen, of veranderen? Dat kan, zolang het bestand nog op “Bestandscontrole” staat. Is de status “Voltooid”? Dan is het document al verwerkt en doorgestuurd voor productie. Wijzigingen zijn dan helaas niet meer mogelijk voor deze bestelling. Controleer de status van het document door in te loggen op de webshop, onder de knop “Documenten”.
Let op: in principe ga je bij het plaatsen van een bestelling, akkoord met het bestand zoals het op dat moment is. Toch willen we je de gelegenheid geven om nog e.e.a. aan te passen, zolang dit nog mogelijk is. Helaas kunnen we niet garanderen dat alle wijzigingen mee zullen komen, omdat het kan gebeuren dat het bestand, terwijl je bezig bent met het bewerken, toch al in productie wordt genomen. Om te controleren of de wijzigingen nog in deze bestelling mee zullen komen, kun je na het doorvoeren van de aanpassingen, nog een keer de status controleren. Staat het bestand op “Voltooid”? Dan is de productie helaas al van start gegaan. Staat de status nog op “Bestandscontrole”? Dan zullen de wijzigingen worden meegenomen in de bestelling.
Zo kun je de wijzigingen doen:
- Log in op de webshop, en klik op “Documenten”.
- Klik op de knop “Bewerken”, achter het betreffende document. Het document wordt dan geopend in het opmaakprogramma.
- Doe de gewenste aanpassingen.
- Navigeer via de rechter kolom naar een andere pagina, om de laatste wijzigingen op te slaan. Als je het scherm direct afsluit, zonder dit te doen, dan bestaat de kans dat de laatste wijzigingen verloren gaan.
Hierna hoef je niets meer te doen.
Wij genereren een productiebestand, zodra we het bestand controleren. Het bestand gaat in productie, zoals het op dat moment in het systeem staat.
Let op: voeg geen pagina’s meer toe en verwijder geen pagina’s meer, als je al een bestelling hebt geplaatst. Verander het bestand ook niet meer naar een andere uitvoering. Dit kan problemen opleveren bij de productie. Wil je nog de hoeveelheid pagina’s veranderen? Neem dan even contact met ons op.
13. Magazine herbestellen?
Een magazine herbestellen kan via het online programma. Daar kun je kiezen voor “Openen”. Selecteer het betreffende project en kies voor “Dupliceren”. Er wordt dan een kopie gemaakt van het bestand. Deze kun je openen, eventueel nog wijzigen en vervolgens opnieuw bestellen door op de knop “Bestellen” te klikken.
Kun je het project niet meer openen?
Vaak hebben wij het productiebestand nog ter beschikking en kunnen we je magazine opnieuw in productie nemen. Neem daarvoor contact op met helpdesk@ladyglossy.nl.
14. Factuur downloaden
Wil je een factuur downloaden van een geplaatste bestelling? Log dan in op de webshop. Beweeg je muis over het account-icoon, rechts bovenin het menu. Daar verschijnt de knop ‘Facturen’.
Staat je factuur er niet bij? De factuur is beschikbaar zodra wij de bestelling hebben gecontroleerd. Staat je bestelling nog op de status ‘Controle’? Dan wordt deze elk moment gecontroleerd en vanaf dat moment zal ook de factuur beschikbaar zijn.